Αρχική Παιδεία 11 Ιανουαρίου η επιστροφή σε νηπιαγωγεία – δημοτικά

11 Ιανουαρίου η επιστροφή σε νηπιαγωγεία – δημοτικά

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

H Επιτροπή των ειδικών πρότεινε την επόμενη Δευτέρα να επαναλειτουργήσουν με διδασκαλία διά ζώσης, τα νηπιαγωγεία, τα δημοτικά καιτα σχολεία ειδικής αγωγής, μεταθέτοντας για την επόμενη εβδομάδα (και έχοντας περισσότερα επιδημιολογικά δεδομένα) τις αποφάσεις για τα Γυμνάσια και τα Λύκεια. Τα μαθήματα, ωστόσο, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα ξεκινήσουν την Παρασκευή 8 Ιανουαρίου μέσω τηλεκπαίδευσης και τις επόμενες ημέρες θα γνωστοποιηθεί η έκταση της μείωσης της ύλης στις πανελλαδικές εξετάσεις, ανακουφίζοντας όσες και όσους φοιτούν στην Γ’ Λυκείου.

Στη δέσμη μέτρων που αποφασίστηκαν χθες, περιλαμβάνονται ακόμη μέτρα πρόληψης συνωστισμού και συναθροίσεων, δηλαδή:

· θα υπάρχει διαφορετική ώρα άφιξης και αναχώρησης για μικρούς μαθητές

· θα γίνεται χρήση όλων των διαθέσιμων εισόδων – εξόδων στα σχολικά κτίρια

· θα είναι εφικτή η δωρεάν εξέταση για κορονοϊό για τους εκπαιδευτικούς μέσω ειδικής πλατφόρμας,

· ενώ υποχρεωτικά παραμένουν η χρήση της μάσκας και των αντισηπτικών, οι σχολαστικοί καθαρισμοί, αλλά και οι αρχικές μέριμνες για τα σχολικά κυλικεία και τα εργαστήρια.

Το υπουργείο ανακοίνωσε επίσης την  συνέχιση της δια ζώσης λειτουργίας των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων από την ίδια ημερομηνία.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε αυτά τα σχολεία καλούνται να αναλάβουν υπηρεσία την Παρασκευή 8/1/2021. Εκείνη την ημέρα δεν θα πραγματοποιηθεί τηλεκπαίδευση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση .

Όσον αφορά τα γυμνάσια και τα λύκεια, ξεκινούν με εξ αποστάσεως εκπαίδευση την Παρασκευή 8/1/2021 ενώ η δια ζώσης επαναλειτουργία τους θα εξεταστεί το επόμενο διάστημα.

Τα μέτρα πρόληψης

Για τη δια ζώσης επαναλειτουργία των νηπιαγωγείων και δημοτικών θα ληφθούν επιπλέον μέτρα πρόληψης από τον κορωνοϊό αναφορικά με δύο κυρίως ζητήματα:

  • Τον συγχρωτισμό γονέων, κηδεμόνων και άλλων που συνοδεύουν τα παιδιά στα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία. Θα υπάρχει πλέον η πρόβλεψη
  • -για διαφοροποιημένη ώρα προσέλευσης και αναχώρησης, ανά ομάδες τμημάτων όπου αυτό είναι εφικτό και αναγκαίο (με εξαίρεση περιπτώσεις μαζικής μεταφοράς μαθητών),
  • -για χρήση περισσοτέρων της μίας εισόδου της σχολικής μονάδας, όπου υπάρχουν.
  • Επιπλέον μέτρα πρόληψης για τους εκπαιδευτικούς. Ήδη έχει δρομολογηθεί ειδική πλατφόρμα μέσω της οποίας εκπαιδευτικοί θα μπορούν να αιτούνται δωρεάν εξέταση για τον κορωνοϊό και θα ενημερώνονται για το ραντεβού τους με SMS για το πλησιέστερο από τα 386 σημεία ελέγχου σε όλη την Ελλάδα. Σημειώνεται ότι το μέτρο αυτό είναι εθελοντικό για τους εκπαιδευτικούς και καθαρά προληπτικής φύσης αναφορικά με την επιδημιολογική εικόνα στα σχολεία. Θα εκδοθούν αναλυτικές οδηγίες σχετικά με τη λειτουργία της πλατφόρμας.

Παράλληλα, διατηρούνται σε ισχύ όλα τα ήδη ληφθέντα μέτρα πρόληψης και οι οδηγίες του ΕΟΔΥ, όπως η υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, η χρήση αντισηπτικών, οι σχολαστικοί καθαρισμοί, τα ειδικότερα μέτρα για προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων, εργαστήρια πληροφορικής, μουσικά όργανα κ.ά., και βεβαίως οι δειγματοληπτικοί έλεγχοι από τον ΕΟΔΥ.

Επισημαίνεται ότι εντός της εβδομάδας θα ανακοινωθεί συγκεκριμένη μείωση στην ύλη των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ’ Λυκείου.

Η Υπουργός Νίκη Κεραμέως δήλωσε: «Το σχολείο είναι το φυσικό περιβάλλον μαθητών και εκπαιδευτικών, και η δια ζώσης διδασκαλία είναι αναντικατάστατη. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση αποτελεί ένα ιδιαίτερα χρήσιμο εργαλείο ώστε να διατηρηθεί ζωντανή η μαθησιακή διαδικασία και να προχωρήσει η διδασκαλία της ύλης, καθ’ όλη τη διάρκεια αναστολής, σύμφωνα με τις υποδείξεις των ειδικών, της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων μας. Εκπαιδευτικοί και μαθητές μας το έχουν αξιοποιήσει στο έπακρο, έχουν επιδείξει αξιοσημείωτη προσαρμοστικότητα και έχουν κατορθώσει να συνεχιστεί όσο πιο απρόσκοπτα γίνεται η εκπαιδευτική διαδικασία. Οι σημερινές συνθήκες μάς επιτρέπουν να ξεκινήσουμε σταδιακά το άνοιγμα των σχολείων μας, στη βάση εισήγησης των ειδικών και με πρώτο βήμα τα νηπιαγωγεία και δημοτικά, δεδομένων και των ιδιαίτερων κοινωνικών και ψυχοσυναισθηματικών αναγκών των μικρών μας μαθητών, καθώς και τη συνέχιση της δια ζώσης λειτουργίας των ειδικών μας σχολείων. Θέλουμε ανοιχτά σχολεία, θέλουμε τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς μας στις αίθουσες. Η πανδημία είναι ακόμη εδώ και η δυνατότητα να ανοίξουμε και να διατηρήσουμε τα σχολεία μας ανοιχτά θα αποτελέσει συλλογική επιτυχία. Η προσπάθεια θα συνεχιστεί, ώστε να επαναλειτουργήσουν δια ζώσης και οι λοιπές εκπαιδευτικές δομές της χώρας.»