Αρχική Υπουργεία ΤΕΕ: Προβλήματα με τις αιτήσεις για το «Εξοικονομώ κατ’ οίκον ΙΙ»

ΤΕΕ: Προβλήματα με τις αιτήσεις για το «Εξοικονομώ κατ’ οίκον ΙΙ»

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Επιστολή για τον β΄κύκλο του προγράμματος «Εξοικονομώ κατ΄οίκον» προς τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστή Χατζηδάκη και τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη έστειλε νωρίτερα σήμερα ο πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός, εκφράζοντας την αγωνία χιλιάδων μηχανικών ανά την Ελλάδα και το ενδιαφέρον των πολιτών, προκειμένου να δοθούν λύσεις στα προβλήματα που δημιουργήθηκαν.

Στην επιστολή του ο πρόεδρος του ΤΕΕ προχωρά σε συγκεκριμένες προτάσεις άμεσης επίλυσης των προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί εκ νέου με την έναρξη του Β’ κύκλου προγράμματος «Εξοικονομώ κατ’ οίκον ΙΙ» και τη λειτουργία της σχετικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας, ζητώντας παράλληλα και την προώθηση της διαδικασίας για να υπάρξουν επιπλέον πόροι.

Το πλήρες κείμενο της επιστολής έχει ως εξής:

Αξιότιμοι κύριοι υπουργοί,

Γνωρίζετε καλά ότι ολόκληρη η αγορά και η κοινωνία ανέμεναν επί μήνες την ενεργοποίηση του Β’ κύκλου του προγράμματος «Εξοικονομώ κατ’ οίκον ΙΙ» αλλά δυστυχώς, παρά την πολύμηνη προετοιμασία, παρουσιάστηκαν και πάλι προβλήματα τα οποία πρέπει άμεσα να επιλυθούν.

Μπορεί αυτή τη φορά, σε αντίθεση με τον πρώτο κύκλο, το πληροφοριακό σύστημα να μην κατέρρευσε αλλά χαρακτηρίστηκε ήδη από την πρώτες ώρες της πρώτης ημέρας από πολλά προβλήματα πρόσβασης, όπως και το ΥΠΕΝ αναγνώρισε με τη σχετική χθεσινή του ανακοίνωση, με την οποία ζητούσε από τους χρήστες «υπομονή».

Αυτά τα προβλήματα όμως δεν αφορούν απρόσωπα «κάποιους χρήστες αλλά προσωπικά χιλιάδες επαγγελματίες και επιστήμονες, στην πλειοψηφία τους μηχανικούς, που για λογαριασμό των πελατών τους ξενυχτούν πάνω από πληκτρολόγια και οθόνες, για να αντικρίσουν αρκετές φορές ένα σύστημα που δεν ανταποκρίνεται.

Η κατάσταση αυτή δημιουργεί αφόρητη πίεση μεταξύ επαγγελματιών και ιδιοκτητών ακινήτων, για κάτι που δεν φέρουν καμία ευθύνη, ενώ χιλιάδες μηχανικοί έχουν επωμιστεί τεράστιο φόρτο εργασίας και μεγάλες ευθύνες απέναντι στους πελάτες τους, οι οποίες είναι εξαιρετικά δυσανάλογες με την εξαιρετικά χαμηλή αμοιβή που προβλέπεται να επιχορηγεί το πρόγραμμα.

Η κυβέρνηση οφείλει να αναγνωρίσει την κατάσταση στις πραγματικές της διαστάσεις και να δώσει τώρα λύσεις, τεχνικά άρτιες, που να διασφαλίζουν την απρόσκοπτη λειτουργία της πλατφόρμας.

Κύριοι υπουργοί,

Γνωρίζετε πολύ καλά ότι ο βασικός λόγος που δημιουργούνται αυτά τα προβλήματα είναι η επιλογή την ένταξης στο πρόγραμμα με σειρά προτεραιότητας και μέχρι εξαντλήσεως των διαθέσιμων πόρων. Κάθε λογικός άνθρωπος που ενδιαφέρεται να ενταχθεί θέλει, μοιραία, να ενταχθεί στις πρώτες λίγες ώρες για να προλάβει. Δεδομένης της επιλογής για χρονική σειρά προτεραιότητας, η μη διαθεσιμότητα του συστήματος δημιουργεί αίσθημα αδικίας και έντονο εκνευρισμό.

Επίσης γνωρίζετε ότι κάθε πληροφοριακό σύστημα είναι τόσο δυνατό όσο το πιο αδύνατο σημείο του. Με την εμπειρία που όλοι έχουμε, πλέον, γίνεται ξεκάθαρο ότι παρά τις βελτιώσεις, το σύστημα που υποστηρίζει το πρόγραμμα δεν μπορεί να ανταποκριθεί στον μεγάλο φόρτο.

Επειδή, όπως καλά γνωρίζετε, το ΤΕΕ όχι μόνο ενδιαφέρεται αλλά προωθεί ουσιαστικά την ενεργειακή εξοικονόμηση και την επίτευξη των σχετικών εθνικών στόχων τόσο απέναντι στην κοινοτική νομοθεσία όσο και στους στόχους της Συμφωνίας των Παρισίων, όπως αποδεικνύεται μεταξύ άλλων με τη συνεργασία μας στην έκδοση του νέου ΚΕΝΑΚ και των σχετικών Τεχνικών Οδηγιών του ΤΕΕ για την εφαρμογή του, σας ζητώ να εξετάσετε ορισμένες πρακτικές λύσεις στα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί και να προχωρήσετε άμεσα σε όσες θεωρείτε ως τις πλέον κατάλληλες. Δεν είναι η ώρα να δούμε αν θα έπρεπε ή όχι να υπάρχει διαδικασία αξιολόγησης των αιτήσεων όσον αφορά την επίτευξη ενεργειακών στόχων, καθώς όλη η αγορά έχει προσαρμοστεί στην κατεύθυνση που έχει δώσει το Υπουργείο σας, αλλά θα πρέπει να δούμε και αυτό το ζήτημα σύντομα και κυρίως ενόψει άλλων προγραμμάτων ενεργειακής αναβάθμισης του κτιριακού τομέα.