Αρχική Συνεντεύξεις-Γνώμες Γ. Μαραγκός στο Dimosio.gr: “Eφαρμόζουμε επιθετική στρατηγική προβολής του νησιού μας”

Γ. Μαραγκός στο Dimosio.gr: “Eφαρμόζουμε επιθετική στρατηγική προβολής του νησιού μας”

1551
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Ζυµωµένος για πολλά χρόνια µε τον κόσµο του Σύρου και απαλλαγµένος από κάθε µορφής έπαρση, ο δήμαρχος του νησιού Γιώργος Μαραγκός απαντά στις ερωτήσεις του Dimosio.gr, όχι με τη ξύλινη γλώσσα που μας έχουν συνηθίσει οι πολιτικοί του παρελθόντος, αλλά με ένα γνήσιο, μεστό και ποιοτικό πολιτικό λόγο, που συνάδει με την οικονομική και πολιτιστική ιστορία της πρωτεύουσας των Κυκλάδων. Κρατώντας χαμηλούς τόνους, μας εξηγεί ότι το “ταμείο” της φετινής τουριστικής σεζόν θα γίνει τον Σεπτέμβρη, ενώ μας αποκαλύπτει τον τρόπο με τον οποίο κατάφερε, μέσα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα, να μετατρέψει το νησί στο βασικό πολιτισμικό “στολίδι” των Κυκλάδων και να αυξήσει κατακόρυφα τον αριθμό των επισκεπτών. Ο δήμαρχος Σύρου δεν θα μπορούσε να μην αναφερθεί και στα οικονομικά προβλήματα που ταλανίζουν τη χώρα, τα οποία επηρεάζουν σημαντικά την τοπική αυτοδιοίκηση, χωρίς όμως να της “κόβουν” τα φτερά. Όπως μας λέει “η καθημερινότητα σίγουρα αποτελεί μεγάλο στοίχημα και βασικό μας μέλημα”. Κλείνοντας, μας δίνει τους πέντε, από τους 25 όπως μας λέει, βασικούς λόγους που καθιστούν το νησί ιδανικό προορισμό για διακοπές.

Ποια είναι η εικόνα που έχετε από τη φετινή τουριστική σεζόν;
Η καλοκαιρινή περίοδος βρίσκεται εν εξελίξει και παρά το γεγονός ότι τα μέχρι σήμερα στοιχεία για την επισκεψιμότητα του Ιουνίου, αλλά και του πρώτου 15ημέρου του Ιουλίου, είναι εξαιρετικά θετικά, καθώς επίσης και οι εκτιμήσεις για το υπόλοιπο του καλοκαιριού, εντούτοις προτιμούμε να είμαστε φειδωλοί και να περιμένουμε να ολοκληρωθεί η σεζόν Ιουνίου – Σεπτεμβρίου, όπου νομίζω ότι τότε πρέπει να γίνει «ταμείο». Τα τελευταία δύο χρόνια εφαρμόζουμε μια επιθετική στρατηγική προβολής του νησιού μας, με άξονα συγκεκριμένες μορφές θεματικού τουρισμού, όπως ο θρησκευτικός, ο πολιτιστικός, ο εκπαιδευτικός, ο αθλητικός και ο θαλάσσιος τουρισμός, ώστε να αναδείξουμε, να προβάλουμε και να προωθήσουμε τη Σύρο σε συγκεκριμένα κοινά – στόχους, αλλά και να επιτύχουμε επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η οποία μέχρι πρότινος περιοριζόταν στο διάστημα από 20 Ιουλίου έως τέλη Αυγούστου.

Πώς ερμηνεύετε τη σημαντική αύξηση επισκεψιμότητας τουριστών στο νησί;
Όπως προανέφερα, εφαρμόζουμε μια στρατηγική συστηματικής και επιθετικής προβολής του νησιού μας, με τη χρήση νέων και καινοτόμων τεχνολογιών, με αιχμή του δόρατος το Internet και Video Marketing, έχοντας ως βάση ένα εξειδικευμένο Marketing Plan για τον προορισμό “Σύρος”. Η ψηφιακή στρατηγική μας βοηθάει να στοχεύουμε αποδοτικότερα σε συγκεκριμένους αποδέκτες – δυνητικούς επισκέπτες και μάλιστα με γνώμονα την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, δεδομένου ότι η Σύρος σήμερα παρουσιάζει μια υστέρηση στον αριθμό κλινών, στο ξενοδοχειακό δυναμικό, σε σχέση με άλλους γειτονικούς ή/και ανταγωνιστικούς προορισμούς.
Στοχεύουμε, λοιπόν, σε παράπλευρους μήνες, όπως ο Ιούνιος και ο Σεπτέμβριος, τους οποίους θέλουμε να τονώσουμε τουριστικά και μέχρι στιγμής, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, τόσο του Λιμεναρχείου Σύρου όσο και του Αερολιμένα μας, αποδεικνύεται ότι βρισκόμαστε σε καλό δρόμο.
Η Σύρος είναι ένα ακατέργαστο διαμάντι, το οποίο εδώ και πολλά χρόνια δεν απολάμβανε της προβολής που της άξιζε. Σε ένα τόσο μικρό νησιωτικό χώρο συγκεράζονται, με τρόπο μοναδικό, τόσα πολλά, ξεχωριστά και μερικές φορές ετερόκλητα στοιχεία. Στη Σύρο εμφανίστηκε ο Πρωτοκυκλαδικός Πολιτισμός, εδώ βρίσκεται η μεσαιωνική Άνω Σύρος, η Νεοκλασική Ερμούπολη, εδώ συντελέστηκε η απίστευτη εμπορική, βιομηχανική και ναυτική ανάπτυξη του 19ου αι., ένα αστικό θαύμα μοναδικό σε ολόκληρη την Ευρώπη, εδώ αναπτύχθηκαν οι Τέχνες και τα Γράμματα, εδώ συνυπάρχουν αρμονικά οι δύο χριστιανικές κοινότητες των Ορθόδοξων και των Καθολικών, ένα νησί με μοναδικό ιστορικό και αρχιτεκτονικό πλούτο.
Δύσκολα κάποιος μπορεί να συναντήσει όλα αυτά σε ένα νησί με ζωή ολόκληρο τον χρόνο, το οποίο μπορεί, εκτός από το τουριστικό μοντέλο «ήλιος και θάλασσα», να υποστηρίξει και να συνδυάσει και τόσα άλλα μαζί.
Το LG AegeanBall Festival είναι ένα τουριστικό, κοινωνικό, φιλανθρωπικό Event που υλοποιείται κάθε χρόνο και ξεπερνά τα όρια της Σύρου, ακόμα και της Ελλάδας!
Το 2019 έχουμε δημοτικές εκλογές και η θητεία σας ολοκληρώνεται. Ποιο είναι εκείνο το έργο, το οποίο θεωρείται ότι θα γραφτεί στις χρυσές σελίδες του νησιού επί δημαρχίας σας;
Παρ’ ότι ως χώρα βιώνουμε μια κατάσταση οικονομικού πολέμου, εν μέσω μιας πρωτοφανούς δημοσιονομικής ανατροπής, με ένα κράτος το οποίο ουσιαστικά θεωρείται πτωχευμένο, προσπαθούμε να επιτύχουμε για το νησί μας το καλύτερο δυνατό και να διεκδικήσουμε ό,τι περισσότερο μας αναλογεί. Η καθημερινότητα σίγουρα αποτελεί μεγάλο στοίχημα και βασικό μας μέλημα. Προτεραιότητες, έργα και δράσεις, όπως η καθαριότητα, οι σχολικές υποδομές, το οδικό δίκτυο, η κοινωνική μέριμνα βρίσκονται σταθερά υψηλά στην ατζέντα μας. Δεδομένου ότι οι χρηματοδοτήσεις στους Δήμους από το Κεντρικό Κράτος και ιδιαίτερα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων έχουν περικοπεί σημαντικά, στοχεύουμε στρατηγικά στην αξιοποίηση του ΕΣΠΑ καθώς και κάθε διαθέσιμου χρηματοδοτικού εργαλείου.

Την τελευταία διετία, έχουμε επιτύχει την ένταξη και χρηματοδότηση σημαντικών υποδομών για την εκπαίδευση, την ύδρευση, την ανάπτυξη κρουαζιέρας, ενώ, εντός του αμέσως επόμενου χρονικού διαστήματος, ευελπιστούμε ότι θα εξασφαλίσουμε τις αναγκαίες χρηματοδοτήσεις για την αναβάθμιση αθλητικών υποδομών, τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων με την αναβάθμιση του ΧΥΤΑ μας σε ΧΥΤΥ, καθώς και την επέκταση του αεροδρομίου μας, έργων πολλών εκατομμυρίων ευρώ που πέρα των προφανών ωφελειών από τη χρήση τους αναμένεται να δημιουργήσουν αξιοσημείωτο οικονομικό αντικείμενο και θέσεις εργασίας στο νησί μας.

Ως εκ τούτου, όπως αντιλαμβάνεστε δε θα μπορούσα να διαλέξω ως κορυφαίο ένα και μόνο έργο, δεδομένου ότι το καθένα ξεχωριστά αλλά και όλα μαζί είναι απολύτως αναγκαία, τόσο για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής και της καθημερινότητας των κατοίκων και επισκεπτών του νησιού μας όσο και για την αναπτυξιακή και οικονομική προοπτική της Σύρου.
Πόσο διαφέρει η εικόνα της κοσμοπολίτικης Σύρου του καλοκαιριού, από τη ζωή στο νησί το χειμώνα;
Εύκολα θα μπορούσε κανείς να χαρακτηρίσει τη Σύρο ως το Ναύπλιο της νησιωτικής Ελλάδας. Η Ερμούπολη, μια πόλη με αστικά χαρακτηριστικά, έχει ζωή και ζωντάνια όλες τις εποχές του χρόνου, γεγονός το οποίο ενισχύεται και από τις πλούσιες πολιτιστικές και αθλητικές εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται σχεδόν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Θα πρέπει να σας πω ότι η μικρή απόσταση που μας χωρίζει από τον Πειραιά αλλά και η ύπαρξη αεροδρομίου καθιστά τη Σύρο ιδανική για τουρισμό του Σαββατοκύριακου και ολιγοήμερες αποδράσεις σε ένα μοναδικό αστικό και φυσικό τοπίο.

Θα θέλαμε να μας πείτε πέντε βασικούς λόγους που καθιστούν το νησί ιδανικό προορισμό για διακοπές.
Θα προτιμούσα να σας αναφέρω 25 λόγους, αλλά έτσι όπως μου το θέτετε θα προσπαθήσω να αναφερθώ στους 5, κατά την προσωπική μου άποψη, βασικότερους. 
1.Το μοναδικό αρχιτεκτονικό τοπίο της Ερμούπολης και της Άνω Σύρου.

 

2.Τα γραφικά χωριά με τους απάνεμους όρμους.

 

3.Η εξαιρετική συριανή κουζίνα.

 

4.Η αρμονική θρησκευτική συνύπαρξη των δύο χριστιανικών κοινοτήτων των Ορθοδόξων και των Καθολικών.

 

5.Το πλούσιο πολιτιστικό πρόγραμμα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Κάποιος μπορεί να υποθέσει ότι τα παραπάνω είναι υπερβολικά. Η αλήθεια είναι ότι η Σύρος είναι ένα νησί που πρέπει να το δεις και να το ζήσεις από κοντά για να το πιστέψεις. Αν κάποιος έχει και την παραμικρή αμφιβολία, τον προσκαλούμε να μας επισκεφθεί, ώστε να επιβεβαιώσει αν κάτι από τα παραπάνω έχει και το παραμικρό στοιχείο υπερβολής.
TIPS για την Σύρο
  • Ιστοσελίδα Δήμου: ΕΔΩ
  • Τηλέφωνα Υπηρεσιών Δήμου: ΕΔΩ
  • Σύρος Πολιτισμός 2017: ΕΔΩ